O mie și una de… arome!!!!

“A fost odata ca niciodata un sultan, pe nume Kosem. Acesta avea o fata, foarte iubita, Mihrimah, care era extrem de frumoasa si de gingasa si avea un suflet foarte bun. Numele printesei, Mihr-i-Mah, semnifica Soarele si Luna.

Aladdin (1992)

Printesa a crescut alaturi de tatal sau, pierzandu-si mama de la o varsta frageda. Dar nu i-a simtit lipsa, intrucat sultanul, tatal sau, o inconjura de o dragoste foarte mare. Nu era nimic ce printesa sa ii ceara, iar sultanul sa nu ii indeplineasca.

Anii au trecut si fetita cu ochii mari si frumosi a ajuns o printesa foarte frumoasa, cu parul negru ca abanosul, ochii mari si negri, pielea alba si buzele rosii. Era imposibil sa nu te indragostesti de ea…semana cu o zeita. Foarte multi tineri erau indragostiti de printesa Mihrimah. Dar printesa nu avea ochi decat pentru unul singur – Bali – mai marele slugilor. Era un tanar fermecator si o iubea pe Mihrimah la nebunie…ar fi fost in stare sa se arunce in foc pentru iubirea lui.

Printre tinerii indragostiti de printesa se afla si Rustem, Marele Vizir. El a observat schimbul de priviri nevinovate dintre printesa si Bali, si, stiind iubirea pe care sultanul i-o purta fetei lui, isi dadu seama ca nu avea nici o sansa in fata acestuia. De aceea, incepu sa urzeasca un plan, pentru a il elimina pe Bali din preajma frumoasei printese.

Incerca sa il trimita departe, propuse sa fie numit emisar. Zis si facut, sultanul il trimise cu o scrisoare foarte importanta pana la Constantinopole, spunandu-i ca este foarte important ca nimeni sa nu ii citeasca continutul. Bali pleca, nu inainte de a-si lua ramas bun de la printesa inimii lui. Pe drum, o ambuscada fu cat pe ce sa il omoare pe bietul Bali, dar avu noroc si il salva in ultimul moment credinciosul sau caine, Peti, care il urmase in calatorie fara ca acesta sa stie.

Bali se intoarse cu raspunsul scrisorii la sultan si ii povesti acestuia ce patise, insa sultanul aflase deja ca Rustem incearca sa scape de Bali. Pentru ca il iubea foate mult pe Bali, desi nu avea nici un titlu, ii dadu acestuia mana fiicei sale, Mihrimah, imediat dupa ce primi de la acesta promisiunea ca o va iubi si o va respecta toata viata.

Avu loc o nunta mare si frumoasa, care tinu exact ca in povesti 3 zile si 3 nopti.

Si-am incalecat pe-o sa si v-am spus povestea asa.”

Ma ridicai din pat, vrand sa ma duc la culcare, dar auzii:

  • Mami, mai spune-ne o poveste!

M-am oprit si m-am intors spre ea:

  • Draga mamei, sunt foarte obosita. Maine va mai spune mami inca o poveste. Acum, hai la culcare! E tarziu si maine ne trezim dimineata!
  • Te rog, mamiiii!! Doar una…

M-am uitat la sotul meu, care zambea..

  • N-ai ce face, draga mea Seherezada! Le-ai captivat pe fete cu povestea printesei..asa ca..mai spune-le inca una!
  • Dar nu mai pot, dragul meu…sunt foarte obosita…maine le spun doua, dar acum am nevoie de somn!
  • Te rog sa nu adormi..vin intr-un minut! Pana atunci, gandeste-te la ce poveste ne mai spui!

Ma gandeam suparata unde o fi plecat sotul meu si de ce nu ma sustinea. Chiar aveam nevoie de somn…eram foarte obosita…dar…ce este aceasta aroma? Si de unde vine? Geamurile sunt inchise…deci nimic de afara. Hmmm….papilele mele olfactive sunt in delir..este cafea, vreau si eu..La asta ma gandeam, cand il vad pe sotul meu cu o cescuta, pe care mi-o inmana.

  • Ce este asta?
  • Cafea…pt draga mea Seherezada; o cafea care seamana perfect la gust cu cafeaua turceasca la ibric, care ti-a placut atat de mult in concediu.
  • Dar…de unde? Cum ai reusit?? Din cate stiu, nu avem nisip in bucatarie sa o poti prepara..si nici ibric special nu avem.

okke5

  • E simplu, zilele trecute navigam pe Internet si am descoperit magazinul MarketOnline.ro. Stii ca nu mai mergea cafetiera noastra..asa ca, de curiozitate am intrat pe promotii cafetiere, in cautarea unei cafetiere bune, la un pret bun. Si am gasit-o….pe ea…cafetiera Arzum. Am citit ca reinvie traditia cafelei turcesti, la ibric, aducand o aroma deosebita…si am vrut sa ma conving. Cafetiera are o capacitate rezervor apa de 950 ml si o putere de 710 W, are o functie de auto-curatare, motiv pentru care putem savura o minunata cafea turceasca. Aparatul Arzum a luat premiul Red Dot Design Awards in anul 2014, datorita calitatii bune, a designului deosebit si reconsiderarea traditiilor turcesti, perfect redate, toate acestea m-au facut si pe mine sa il aleg.logo
  • Ce spui? Am cheltuit banii degeaba sau ti-am facut o mare surpriza?
  • Hmmm….mi-ai facut o foarte mare, placuta surpriza si pentru asta, drept multumire, va voi mai spune o poveste.

okke7

Acest videoclip l-a convins pe sotul meu sa aleaga cafetiera Arzum, pe langa caracteristicile sale tehnice si capacitatea de a reda 100 % minunata cafea turceasca la ibric.

Si Seherezada, imbiata de aroma minunata a cafelei, incepu inca o “A fost odata ca niciodata….”

Articol scris pentru SuperBlog 2015.

3 gânduri despre “O mie și una de… arome!!!!

  1. Pingback: SuperBlog | Proba 1. O mie și una de… arome!

Lasă un comentariu