Casuta noastra, cuibusor de nebunii!

„Casuta noastra, cuibusor de nebunii, te asteapta ca sa vii!”. Asa ii fredonam in fiecare seara sotului meu la telefon, desi stiam ca vorbele mele i se infig ca un ghimpe in suflet. Si nu…nu datorita cuibusorului de nebunii, ci datorita dorului in primul rand de printesele noastre, dar si de mine, soata lui cea draga si iubita! 😛

Sotul meu este inginer constructor de meserie si pleaca in functie de santierul unde este repartizat. Acum se afla in Covasna, la distanta destul de considerabila de Buzau. De plecat insa a plecat abia dupa ce s-a convins ca este locuibila casuta in care abia ne-am mutat si ca raman acasa avand conditiile minime necesare traiului singura cu doi copii mici, mai ales ca vine si iarna. Ma rog…nu pot spune ca sunt minime, avand in vedere cat a muncit la aceasta casa…

Casuta noastra este zestrea pe care socrul meu i-a lasat-o sotului. Cu limba de moarte, aceasta casa i-a fost incredintata lui, fiind singura dorinta pe care a avut-o pe patul de spital. Dupa ce am nascut cea de-a doua printesa ne-am dorit o casa mai mare, cu camere mai mari, cu o curte mare plina cu flori si arbori, un hamac in care sa adorm puiul cel mic. Dar cum sa facem asta, daca aveam deja o rata la banca pentru apartamentul actual? Apartament pe care nu ne dorim sa il vindem. Avem doua fetite si…apartamentul este o investitie, este mai bun acolo, chiar si gol.

Acoperisul este extrem de important, prima schimbare de aici trebuie sa vina!

Sa ne intoarcem la casa…este o casa batraneasca, acolo au locuit parintii tatalui sotului meu, facuta chiar de catre bunicul sau, era o casa destul de buna, trainica, insa acoperisul mai avea putin si ne pica in cap. Chiar mi-a zis sotul ca daca mai faceam focul in soba de doua ori, riscam sa se aprinda hornul. Asadar, in primul rand am avut nevoie de o renovare acoperis.  Aceasta a fost o prioritate pentru noi, iar sotul, dupa ce a analizat toate solutiile profesionale pentru renovarea acoperisului, a decis ca cea mai performanta invelitoare  din punct de vedere tehnico-economic o reprezinta tigla metalica. Pentru ca principala dorinta a fost plusul de confort si de siguranta, precum si protejarea constructiei, sotul mi-a demonstrat ca tigla metalica permite trecerea  curentilor de aer, obtinandu-se astfel o ventilatie constanta la nivelul invelitorii acoperisului. Toate aceste avantaje cred ca au fost spuse mai mult pentru a se convinge el ca aceasta este solutia cea mai buna, pentru ca, din punctul meu de vedere putea pune si paie, ca l-as fi crezut pe cuvant. Este normal ca avand meseria pe mana, nu m-am bagat in deciziile pe care le-a luat, stiam ca vrea ce este mai bun pentru casa lui, renovata cu propriile maini. Caci el nu este ca cizmarul care nu are incaltaminte…mereu imi spunea ca abia asteapta sa isi construiasca singur cea mai tare casuta.

416_91_art_poze_acoperisuri_viking_pruszynski

Este foarte importanta alegerea echipei de montaj care sa execute lucrarea, avand in vedere ca cele mai des intalnite cauze care au condus la aparitia infiltratiilor in acoperis, sunt :

– montajul gresit al panourilor de tigla metalica si al accesoriilor de tinichigerie

– montajul gresit al foliei anticondens

– realizarea si etansarea gresita a strapungerilor in acoperis

– lipsa unor elemente din sistemul de invelitoare si improvizatii la nivelul acesteia

Iata cateva montaje DEZASTRU de tigla metalica realizate de „profesionisti” . Ieftine si bune !!! :))

Tigla metalica am gasit-o de doua tipuri:

1.Tigla metalica cu acoperire de polyester lucios este o invelitoare economica, destinata celor care doresc sa beneficieze de avantajele unui acoperis durabil si usor, la un pret mic . In general, la acest tip de invelitori, protectia otelului este asigurata de un strat de Zn. Cele mai bune acoperisuri de acest tip au o protectie de 275 gr Zn/mp .

Avantaje :

–           lungimea foilor de tabla poate varia, obtinandu-se astfel o eficientizare a costurilor

–          aceste acoperisuri sunt disponibile intr-o paleta larga de culori, realizarea de combinatii reusite intre fatada, tamplaria termopan si acoperis fiind mult mai usoara decat in cazul altor invelitori

–          montaj mai usor decat in cazul altor tipuri de invelitori.

2. Tigla metalica cu acoperire de piatra naturala este o invelitoare deosebita, atat prin aspect, cat si prin calitatile deosebite ale materiei prime . Cea mai cunoscuta tigla metalica cu acoperire de piatra naturala comercializata in tara noastra, Gerard, are o traditie de peste 70 ani, cele mai vechi acoperisuri fiind montate inca din anul 1940 .

Avantaje :

–          aspect estetic deosebit

–          in cazul acoperisurilor complexe, pierderea de material rezultata in urma montajului este mai mica decat in cazul invelitorilor tip tigla metalica cu acoperire de polyester

–          protectia otelului este asigurata de un aliaj de Al si Zn, acesta oferind o mai buna rezistenta impotriva coroziunii.

rubin-plus

Dupa cum va spuneam, nu am avut nimic de obiectat in tot ceea ce a intreprins sotul in legatura cu renovarea casei, insa cand a sosit momentul pentru mansarda am avut si eu o preferinta: ferestre de mansarda VELUX. Ferestrele de mansarda  VELUX sunt destinate camerelor de sub invelitoare, aceste produse fiind inventate acum 75 de ani de catre inginerul danez Villum Kann Rasmunssen. In 1941, cu ocazia renovarii unei scoli din Danemarca, au fost instalate primele ferestre de mansarda VELUX din lume.

Cand spui ferestre de mansarda VELUX, spui lumina naturala si aer curat in camerele de sub invelitoare !

Ferestrele de mansarda VELUX nu  aduc doar lumina in casa, ci creeaza senzatia de spatialitate si entuziasmeaza in orice sezon permitand  transformarea camerei intr-un spatiu confortabil, inundat de lumina naturala si aer proaspat, cu vedere la exterior.

Sunt mai multe tipuri de ferestre, care pot fi alese in functie de destinatia incaperii in care va fi instalata.De exemplu, pentru o camera decorata in stil clasic este indicat sa alegem  ferestrele de mansarda model GZL, GLL,  sau GGL ; pentru camere cu  design modern sau pentru incaperi cu umiditate ridicata sunt recomandate ferestrele cu miez de lemn imbracate in poliuretan, model GLU, GGU; pentru a ne bucura de o priveliste panoramica si de aer proaspat putem opta pentru modelele  GPL, GPU sau GTL, care au dubla articulare: in partea superioara si in partea mediana.

disney_princess_home734x416

Eu am ales privelistea panoramica, o priveliste care ne bucura in fiecare zi, un aer proaspat care este cel mai bun pentru fetele noastre, o mandrie si o bucurie ca acum avem cea mai frumoasa casa, cu cea mai frumoasa gradina!

 

24 de gânduri despre “Casuta noastra, cuibusor de nebunii!

  1. Ehe, intr-un timp chiar eram obsedata sa imi construiesc si eu o mica casuta. Deja aveam facut tot planul, iar pentru acoperis tot tigla metalica ma gandeam sa pun. Dar pana la urma am abandonat idea. 😀

    Apreciază

  2. Ah, poza de final mi-a taiat tot cheful. Am visat mereu sa am o camera la mansarda si vad ca visul asta nu vrea deloc sa se implineasca, desi stiu de unde mi-as putea cumpara ferestre serioase si acoperis rezistent.
    Auzi, dar un instalator bun cunosti? 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  3. Ma bucur ca ati reusit sa va faceti casuta sa arate asa cum va doriti. Eu inca mai visez la casa mea. Mersi pentru informatiile tehnice poate imi vor fi de folos cat de curand.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

