Protejarea mașinii, foarte importantă mai ales pentru copii!

FreonAuto-300x141

În ziua de astăzi consider că nu mai sunt necesare doar mâncarea și acoperișul de deasupra capului, în ideea de a avea o viață cât mai bună. Dacă în trecut era de ajuns să ai o casă, animale și pământ ca să îți asiguri mâncarea și era suficient să supraviețuiești, acum nu poți să trăiești fără telefonul mobil, internet, laptop, mașină sau facebook. Sunt doar câteva lucruri care fac parte din viața noastră cotidiană, au prins rădăcini adânci și cu greu le mai poți îndepărta.

Mașina nu mai este de mult un obiect de lux, ci o necesitate, mai ales dacă între timp familia s-a mărit și ai și un copil, chiar doi. De exemplu ce faci dacă te trezești într-o noapte la ora 24 și constați că bebele tău are febră aproape 40 de grade? Te îmbraci de urgență și urci imediat în mașină și ai ajuns la spital. Sau ce faci când trebuie să pleci în concediu cu familia, copiii, bagaje multe, iar cu trenul este destul de incomod cu căratul bagajelor și al copiilor?

De aceea, de când am fetele, pentru mine mașina este indispensabilă. Când am cumpărat-o – de fapt soțul, că eu unde nu mă pricep, nu mă bag – am avut o singură cerință: să ne ofere confortul și siguranța de care avem nevoie. Pentru drumurile lungi trebuia neapărat să fie dotată cu aer condiționat, ceea ce a și făcut soțul. Însă atunci….nu știam noi cum e treaba cu reîncărcarea cu freon, că este necesară o revizie a instalației de climatizare, mai ales după sezonul rece când dezvoltă bacterii și mirosuri neplăcute.

Acum însă am aflat…într-un mod nu tocmai plăcut, dar măcar pe viitor știm exact ce trebuie făcut astfel încât mașina noastră să ne ofere confortul dorit. Cum am aflat? Păi să o luăm cu începutul….

  • Draga mea, pregătește bagajele…plecăm la mare în acest weekend!
  • Super, dragule. Dar, te rog, nu uita să pui mașina la punct….nu aș vrea să pățim ca ultima dată :), îi spun soțului în telefon și îl aud chicotind. Nu mai râde și ai grijă la freonul auto…să fie încărcat, da?
  • Da, șefa…stai liniștită, acum plec de la Freon auto București, tocmai ce am făcut o revizie a instalației de climatizare auto și mi-au reîncărcat cu freon instalația de aer condiționat.

Închid telefonul și le spun la fete: „Mergem la mare….mergem la mare…”. Ante începe să țopăie fericită în jurul meu, iar Sofi aleargă după ea…deși nu înțelege exact ce se întâmplă. Dar mi-am amintit de pățaniile de anul trecut. Exact cu un an în urmă, ne pregăteam la fel de sejurul la mare. Împachetam haine și eram atenți să nu uităm ceva acasă. Atunci Sofi avea doar un anișor, abia începuse să meargă; când o văzuse pe Ante țopăind fericită ca o căpriță, începuse să țipe și ea și să bată din palme.

Am făcut bagajele, am verificat încă o dată dacă nu am uitat nimic acasă și ne-am băgat în pat. Ne propusesem să ne trezim la ora 4 dimineață, să plecăm cât mai devreme, să nu ne prindă căldura. Dar…cu doi copii mici, nu am reușit să plecăm mai devreme de ora 8. La început, a fost în regulă, nu foarte cald, iar fetele destul de liniștite. După o oră însă, deja începuseră să se agite…nu mai aveau răbdare, începuse să le fie cald, să transpire, iar în mașină era acum un aer închis, un miros urât.

  • Mami, cred că Sofi a făcut în pampers, îmi spune Ante, vine un miros urât de la ea, și o văd ținându-se de nas cu mânuța.
  • Hmm….cred că ai dreptate, mami. Tati, trebuie să tragi pe dreapta, să schimbăm un puturos și tu dă drumul la aerul condiționat. 
  • Bine, dragă. Imediat caut un loc să parchez.

Am tras pe dreapta, tati a ieșit să fumeze o țigară cât eu mă ocupam să o schimb pe Sofi.

  • Pfff, mami, ce urât miroase 🙂 Tati….fă ceva să scăpăm de mirosul ăsta, strigă Ante la taică-su.
  • Acum, e obligatoriu să dai drumul la aer, îi spun soțului. Cu geamurile deschise nu putem merge cu fetele în spate, și pe lângă asta s-a încălzit foarte tare în mașină, fetele transpiră rău.
  • Acum mă ocup de asta, draga mea. 

A dat drumul la aer, dar…în afară de un miros urât, aerul condiționat nu ne oferă confortul termic de care avem nevoie. Hmmm…este destul de adevărat că românul curăță instalația de aer condiționat doar când începe să miroasă urât în mașină. Deși, de preferat sistemul de climatizare auto se curăță periodic (la 12-24 luni), noi întotdeauna găsim motive să amânăm. Așa s-a întâmplat și în cazul soțului meu.

Deja simt că-mi ies flăcări pe urechi, fetele nu stau liniștite deloc, se agită, plâng de cald, mirosul care vine de la instalația de aer condiționat se împreunează cu cel din pampersul Sofiei – pampersul l-am aruncat la un gunoi, dar mirosul nu am reușit să îl arunc 😦 …și încep…din 10 în 10 min îl întreb pe soț „Mai avem mult?”…sunt nerăbdătoare să ajungem și să ieșim din mașină, să respirăm aer curat. „Auzi, dar ce se întâmplă? De ce nu merge aerul? Și ce e cu mirosul ăsta de rânced?”, îl întreb pe soț. „Trebuie să mergem să luăm alt aer, nu? Asta ne lipsea…ne prisoseau câteva milioane în buzunar…”.

Ca să aflu de la soț că, odată cu trecerea anilor, habitaclul mașinii prinde un miros deranjant, iar folosirea odorizantelor nu este o soluție pe termen lung, întrucât acestea nu elimină, ci adaugă un miros suplimentar. În cele mai multe cazuri, mirosurile din autoturism sunt influențate de întreținerea deficitară a instalației de climatizare. Fie că vorbim de aer condiționat manual sau automat, se recomandă ca cel puțin o dată pe an să fie efectuată o inspecție a instalației într-un service autorizat, curățarea sistemului de climatizare cu un agent special de tip spray aerosol, care călătorește prin sistemul de încălzire și de aer condiționat al mașinii, eliminând definitiv mirosurile neplăcute. Astfel, sunt igienizate toate componentele sistemului de climatizare, începând cu vaporizatorul, conductele, până la gurile de aerisire, iar reziduul inofensiv plasat în instalație împiedică dezvoltarea bacteriilor și a mucegaiului în viitor. Indiferent de vârsta autoturismului, această măsură este obligatorie pentru a evita vicierea aerului din habitaclu și inevitabil îmbolnăvirea pasagerilor. Dar, asta nu e tot….avea chiar și soluția: Freon-auto.com oferă un serviciu prompt și flexibil de servisare a instalațiilor de aer condiționat al mașinii, cu deplasare chiar la domiciliul clientului.

freon-auto-12-300x214

Păi bine, dragule, puteai face o încărcare freon fără ca măcar să te deplasezi la service, dar ți-a fost lene, ai uitat? Datorită comodității tale, am avut noi de suferit? Și pedeapsa a fost să ne lase pe noi la un loc de joacă, lângă plajă și el să meargă să caute un service și să rezolve cumva cu sistemul de răcire a aerului condiționat. Deci noi ne distrăm și tu cauți service…ce să îți fac? 😛

Că, deh…în Constanța nu există Freon-auto.com, așa că…stai la cozi kilometrice, când puteai să stai liniștit în fața TV, cu bericica în mână, iar experții să umple instalația cu cantitatea de freon recomandată de producător pentru mașina noastră, să completeze cu cantitatea de ulei extrasă din instalație în momentul curățării acesteia și să verifice presiunea în instalație. Pfff…un fleac de nici o jumătate de oră. Ca să nu mai spun că prețul pentru încărcare freon era și la reducere….doar 95 lei.

Și asta am pățit noi cu un an în urmă cu aerul condiționat auto; și vroiam să îl pun să frece și banchetele în parcarea hotelului pentru curățare miros, dar a fost inspirat și a spălat-o după reîncărcarea freonului. 

freon-auto-1-300x214

Acum, de fiecare dată când avem de făcut o călătorie mai lungă, în special vara, nu neglijează acest aspect și are mare grijă de aerul condiționat al iubitei sale mașini. Anul acesta sper că nu vom avea alte surprize….dar… cine știe? Așteptați să ne întoarcem  din concediu și veți afla!

Articol scris pentru proba 8 din Spring SuperBlog 2016.

 

Un gând despre “Protejarea mașinii, foarte importantă mai ales pentru copii!

  1. Pingback: SuperBlog | Proba 8. Freon auto pentru o mașină cool!

Lasă un răspuns

