Desenele copilăriei – vi le mai amintiți?

Empire

Zilele trecute butonam telecomanda, căutând un canal de desene animate pentru Sofi și așa am ajuns pe Cartoon Network. Am rămas șocată…așa desene urâte nu am mai văzut în viața mea, niște monstrișori urâți…cred ca graficienii nu mai știu să deseneze. Ante, fiica mea cea mare se uită pe Disney Junior, aici sunt desene cu prințese Disney care îmi aduc aminte de desenele copilăriei mele, Sandy Bell, Sailor Moon, Captain Planet…. cei care și-au trăit copilăria în anii `90 cu siguranță își amintesc cu drag de ele.

Când mă uitam la Captain Planet, țin minte că o terorizam pe mama cu reciclarea și cu salvarea planetei; strângeam hârtie și o duceam la reciclat, plantam flori în grădina blocului și eram foarte mândră. Aveam grijă să nu arunc nimic pe jos, doar așa ne învăța Captain Planet. Imi amintesc cu drag de acele vremuri, când desenele erau educative și aveam ce învăța uitându-ne la ele; acum…ce pretenții mai au părinții în  privința copiilor, cum să crească aceștia dacă urmăresc desene cu monștri și personaje violente?

captain-planet-cartoon-network-1

Sandy Bell a fost preferata mea! De ce? Pentru că am iubit acest desene. Am suferit uitându-mă la povestea lui Sandy cu Mark, am urât-o pe Kitty pentru că îi făcea viața amară lui Sandy, dar m-am bucurat când și-a găsit și ea dragostea, mi-am dorit să pictez precum Mark frumusețile naturii. Sandy a fost un model de tenacitate, am învățat de la ea că nu există piedică prea mare în realizarea unui vis.

Difuzat în toamna lui 1991, Sandy Bell a adunat de pe străzi, parcuri, locuri de joacă toți copiii care se uitau cu venerație și admirație la aventurile năzdrăvanei fetițe cu codițe și ciorapi până sub genunchi.

Melodia din Sandy Bell acționează un butonaș în sufletul meu care apasă „play” la un film drag: era odată, demult, o fetiță mică într-un oraș mic, care stătea pe canapea în brațe la mama și se uita la Sandy Bell. Pe-atunci lumea părea mai ușoară, mai frumoasă și mai senină! De-atunci s-au schimbat atâtea, și lumea a devenit mai încărcată și mai complicată.

01

Și pentru că vroiam să văd împreună cu fiicele mele o animație „ca pe vremea mea”, m-am bucurat de un DVD de excepție, avându-l în rolul principal pe Stuart, șoricelul mic, curajos, încântător, plin de idei, înfiat de doamna și domnul Little. Mulțumesc pentru desenele de calitate, Empire Film!

 

Articol scris pentru SpringSuperBlog 2016!

 

Un gând despre “Desenele copilăriei – vi le mai amintiți?

  1. Pingback: SuperBlog | Proba 6. Animații care v-au marcat copilăria

Lasă un răspuns

