Delfinul – un prieten inteligent!

„Pe delfin în sine, dincolo de toate cele, natura l-a înzestrat cu ceea ce marii filozofi nu au încetat să caute: prietenia necondiţionată.” Plutarch

Zilele trecute, micuta mea a vazut un documentar despre delfini. I s-a parut foarte interesant si, bineinteles a inceput sa puna cat mai multe intrebari.

  • Ce sunt delfinii, mami si unde traiesc ei?
  • Delfinii sunt cele mai inteligente mamifere marine. Daca erai putin mai mult atenta la documentar acum stiai unde traiesc…
  • Dar…am fost atenta…traiesc in oceane 🙂
  • Bravo..stiai..si atunci de ce m-ai mai intrebat?
  • Pai…ca sa fiu sigura ca am inteles, imi spune strengarita, zambind usor.

bottlenose-20dolphin-1

Delfinii, desi stau sub apa, ies afara pentru a isi lua oxigenul necesar. Sunt inotatori foarte rapizi, capabili sa se scufunde pana la o adancime de 1000 metri. Pot sari pana la o inaltime de 6 metri si au un vaz foarte bun, folosind ecoul pentru localizarea exacta a obiectelor.

Am vazut foarte multe lucruri interesante in acest documentar, lucruri pe care nici eu nu le stiam. De exemplu, stiati ca atunci cand dorm, inoata paralel cu suprafata apei, la aproximativ 30 de centimetri adancime? Eu nu stiam…asa cum nu stiam nici ca la fiecare 30 de secunde ei executa o respiratie in mod reflex, deschizand pleoapele.

Delfinii traiesc in grupuri si prezinta o durata de viata de pana la 40 de ani. Cu ajutorul aripioarelor, delfinii isi pastreaza directia de inot, folosindu-le in timp ce inoata unul aproape de celalalt, atingandu-se cu aripioarele in semn de prietenie.

Femela naste un singur pui. Cand este aproape sa nasca, delfinii din grupul ei incearca sa o protejeze, creand in jurul acesteia un zid. La nastere, puiul masoara aproape 1 metru lungime si are o greutate de cel putin 5-6 kg, spre deosebire de adulti al caror corp masoara pana la 4 metri. Cel mai mare delfin din lume, Orca, poate atinge pana la 10 metri lungime si poate cantari pana la cateva tone.

Delfinii sunt foarte jucausi si foarte prietenosi cu oamenii. Ei ii iubesc foarte mult pe oameni, si iubesc mai ales sa se joace cu ei, dar cel mai mult cu copii.

Inotul supravegheat alaturi de delfini este folosit din ce in ce mai mult ca metoda curativa. Se cunosc, astfel, cateva cazuri in care mai multe persoane au fost vindecate de diferite boli dupa ce au inotat alaturi de delfini.

Delfinii sunt mamifere minunate, foarte inteligente, am aflat extrem de multe lucruri despre ei. Sunt foarte gingasi si puternici in acelasi timp. Vorba printesei: „Mami, mi-ar placea sa am si eu unul, ca pe un animal de companie!”. Poftim gandire…buna, nu?

2 gânduri despre “Delfinul – un prieten inteligent!

Lasă un răspuns

