Facultate de stat sau facultate privata?

Cred ca varsta la care ne alegem facultatea este una destul de frageda, adica e cam devreme sa ne punem o anume “ eticheta “. Multi dintre noi inca nu stiu spre ce sa se indrepte. Multi sunt adolescenti care nu s-au confruntat inca cu viata reala. E greu sa decidem viata unui om la varsta aceasta si mai ales cand acea persoana suntem noi.

In al doilea rand, ne confruntam cu intrebarea : unde e mai avantajos, la stat sau la particulara? Aceasta depinde de viziunea fiecaruia dintre noi si de ce inseamna avantajos pentru noi. Am auzit atatea si atatea variante pana in acest moment, incat nu-mi mai vine sa mai intreb pe nimeni ce parere are vizavi de acest lucru.

Eu m-am hotarat, dupa ce am auzit o multitudine de pareri, unele de bine, altele de rau, sa dau la o facultate de stat. Am terminat-o si profesez in domeniul in care am terminat facultate.

Am auzit de multe ori persoane spunand nu conteaza facultatea, ci experienta. Dar va intreb eu pe voi…cine te angajeaza pe un post bine platit, care necesita o facultate, fara sa o ai? Si experienta o faci lucrand. Majoritate cer experienta, dar…nu ai cum sa o faci, daca nu lucrezi. Corect?

In timpul facultatii iti poti lua si un job. Consider că, în afară de Medicină sau poate încă o specializare-două, ce necesită studiu extrem de serios și dedicație 100%, majoritatea facultăților în România sunt „școli de balet” și mi se păreau așa acum vreo 10 ani, să nu mai spunem ce este acum în domeniu. Nu văd niciun motiv pentru ca un student să nu încerce măcar un part-time, mai ales dacă studiază o specialitate mai lejeră. Nu e ușor să lucrezi și să fii student în același timp, dar avantajele unei asemenea situații sunt uriașe: ai banii tai si iti faci si experienta necesara.

Lasă un răspuns

